Parasol ING na wiosnę w mBanku

Klienci mBanku, którzy chcą efektywnie i długoterminowo inwestować, mogą nabywać w Supermarkecie Funduszy Inwestycyjnych mBanku jednostki uczestnictwa ING Specjalistycznego Funduszu Inwestycyjnego Otwartego.  Do dnia 28 lutego 2010 r. były one dostępne wyłącznie w placówkach ING Banku Śląskiego.

Fundusz parasolowy ING SFIO umożliwia zmianę strategii inwestycyjnej w zależności od warunków rynkowych bez konieczności ponoszenia podatku od zysków kapitałowych w trakcie trwania inwestycji.

W ramach jednego funduszu parasolowego można dowolnie zamieniać jednostki uczestnictwa poszczególnych subfunduszy wchodzących w skład funduszu parasolowego, mających różne strategie inwestycyjne (a więc obarczonych różnym poziomem ryzyka inwestycyjnego). Konwersja (czyli zamiana) jednostek uczestnictwa subfunduszy nie powoduje obowiązku podatkowego (czyli konieczności płacenia podatku od zysków kapitałowych), ponieważ kapitał cały czas pozostaje w ramach jednego funduszu parasolowego. Podatek płacony jest dopiero przy całkowitym zakończeniu inwestycji, czyli dokonaniu zlecenia odkupienia jednostek uczestnictwa.

W ramach ING SFIO Klienci mogą wybierać następujące subfundusze:

Inwestowanie w fundusz parasolowy ING SFIO w ramach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych mBanku jest proste i dostępne dla wszystkich, a dodatkowo od Klientów nie pobieramy opłat za zakup jednostek uczestnictwa - podkreśla Monika Chwiedziewicz, menedżer ds. produktów inwestycyjnych mBanku. Minimalna kwota pierwszego nabycia jednostek uczestnictwa subfunduszy w ramach ING SFIO wynosi 200 zł. Dla każdego kolejnego nabycia jednostek kwota ta wynosi 50 zł.

mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Od ponad dziewięciu lat zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Z oferty mBanku korzysta już ponad 2,2 mln Klientów. Ich przedstawiciele, regularnie wybierani do mRady, wraz z użytkownikami forum mBanku i bloga, tworzą mSpołeczność, pomagającą bankowi w doskonaleniu oferty.